A A+
DAUNE IN TARA


Documente utile

Daune Auto:


Daune Non-Auto:


DAUNE AUTO

In cazul in care ati avut o dauna auto (in mers sau stationare) este necesar sa va notati urmatoarele date despre accident sau dauna:

a.   Data, ora si locul exact de producere a accidentului, inclusiv repere si localizari, de ex. nr. imobilului sau, in afara localitatii, km. in dreptul caruia s-a petrecut accidentul;

b.  Directia de mers a autovehiculului condus de dvs. si directia de mers a celuilalt / celorlalte autovehicule implicate in eveniment;

c.    Numerele de inmatriculare ale vehiculelor implicate in accident;

d.    Numele conducatorilor auto implicati in accident, precum si numele altor persoane care au asistat la eveniment (martori);

e.   Seria si tichetul RCA (sau Cartea Verde in cazul in care celalalt autovehicul este inmatriculat in strainatate) emise pentru autovehiculul care se face vinovat de producerea accidentului.

Nota: desi nu este obligatoriu, este util sa pozati autovehiculele implicate in pozitia in care au ramas imediat dupa accident (puteti folosi telefonul mobil sau aparat foto) deoarece este posibil ca in viitor sa va fie foarte utile, ca probe.

 

In cazul unui accident auto luati masurile necesare pentru ca autovehiculul dvs. sa nu sufere si alte avarii, ca de exemplu:

a.   daca masina dvs. este avariata (ex. scurgeri de lichide sub vehicul, scurt circuite electrice, etc.) si nu exista vatamari corporale (sau deces): decuplati bornele bateriei de acumulatori, nu porniti motorul, impingeti vehiculul sau remorcati-l pana in afara partii carosabile

b.   daca autovehiculul dumneavoastra a fost avariat in timp ce era stationat sau parcat este necesar sa va deplasati cu autovehiculul in cauza la organele de politie de pe raza sectorului unde s-a produs accidentul de circulatie, pentru a declara evenimentul si a se efectua constatarea accidentului.

c.   daca din accidentul auto au rezultat victime nu modificati pozitia vehiculului pana la sosirea echipajului de politie pentru a se face masuratorile necesare in astfel de cazuri; opriti alte vehicule si cereti sprijinul acestora pentru transportarea de urgenta la o unitate de prim ajutor in cazul in care nu puteti asigura dvs. insiva primul ajutor; notati-va numarul de inmatriculare al vehiculului ce transporta ranitii; anuntati cel mai apropiat post de Politie despre accident si natura lui prin intermediul altor conducatori auto si NU PARASITI LOCUL ACCIDENTULUI fara incuviintarea politiei.

In cazul unui accident auto trebuie completata o declaratie de accident si intocmit un proces verbal de accident. Trebuie sa aveti la dvs. urmatoarele documente:

  • Permisul de conducere;
  • Certificatul de inmatriculare al vehiculului;
  • Buletinul de identitate;
  • Documentele de transport, conform legilor in vigoare;
  • Tichetul de asigurare pentru raspundere civila auto a vinovatului de producerea accidentului;
  • Copia politei CASCO.

In cazul in care vinovat de producerea accidentului este celalalt conducator, urmariti ca acesta sa-si dea consimtamantul pe procesul verbal de contraventie cu privire la plata despagubirii din asigurarea RCA pe care o detine. In cazul in care unul din conducatorii auto implicati paraseste locul accidentului sau refuza sa se prezinte la organele de politie, dvs. trebuie sa furnizati acestora cat mai multe amanunte despre celalalt autovehicul (tip, marca, numar de inmatriculare in intregime, etc.) si, daca este posibil, datele eventualilor martori oculari identificati.

Daca autovehiculul dvs. nu mai poate fi pornit in urma accidentului este important sa respectati urmatorii pasi:

  • deplasati cat mai mult masina pe partea dreapta a drumului (daca nu au rezultat victime din accident);
  • anuntati telefonic organele de politie despre evenimentul produs;
  • asteptati la fata locului sosirea organelor constatatoare; Pentru constatarea unei daune si deschiderea dosarului de dauna este necesar sa aveti la dvs. documentele eliberate de organele abilitate sa cerceteze evenimente rutiere (politie, pompieri, etc.) care pot fi, dupa caz:
  • documentul tip "anexa 2" (eliberata de organele de politie) si autorizatia de reparatie in cazul avariilor cu autor necunoscut sau;
  • procesul verbal de constatare a contraventiei eliberat de organele de politie sau;
  • adeverinta de dauna in cazul furturilor partiale (eliberata de organele de politie) sau raportul de expertiza (eliberat de pompieri) in cazul incendiilor.

Observatii: Aceste documente vor fi prezentate in original inspectorului de daune / persoanei abilitate sa deschida dosarul de dauna.

  • Copie dupa asigurarea RCA (sau Cartea Verde in cazul in care autovehiculul celalalt este inmatriculat in strainatate) a celui vinovat de producerea accidentului, sau copie a buletinului de identitate, permisului conducere si a certificatului de inmatriculare a soferului vinovat, daca vehiculul acestuia nu are asigurare RCA valida la data producerii accidentului;
  • In cazul autovehiculelor apartinand persoanelor juridice, inclusiv societati de leasing, este necesar sa aveti o imputernicire / instiintare de dauna din partea firmei proprietara a autovehiculului;
  • Copii ale certificatului de inmatriculare si / sau cartii de identitate a vehiculului;
  • Copia permisului de conducere al persoanei care a condus autovehiculul la data daunei;
  • Copia politei de asigurare CASCO (inclusiv anexele tabelare cu vehiculele incluse in asigurare, daca este cazul)

ATENTIE! Fara oricare dintre aceste documente vi se poate refuza deschiderea dosarului de dauna. Este important sa pastrati fotocopii ale actelor de constatare primite de la organele statului si ale notei de constatare facuta de inspectorul de dauna care a deschis dosarul.

Toate documentele fiscale (in original) doveditoare ale reparatiei autovehiculului ( facturile, chitantele fiscale, comenzile de lucru pentru service etc).

  • Cererea de despagubire cu numele si semnatura (si stampila in cazul persoanelor juridice) autorizata a asiguratului;
  • Avizul de daune completat de asigurat sau reprezentatul asiguratului.

Observatii: In cazul in care conduceti un autovehicul cumparat in sistem de leasing sau prin alta modalitate asemanatoare, nu sunteti indreptatit sa primiti sume cu titlu de despagubire deoarece nu sunteti proprietarul autovehiculului respectiv. Puteti primi aceste sume numai cu acceptul societatii care a garantat financiar leasingul sau al proprietarul de drept al autovehiculului.

CALL CENTER DAUNE ASIROM : 021-9599 (tarif normal in reteaua Telekom) luni-sambata 07:00-22:00, duminica 09:00-17:30

La acest numar de telefon pot fi avizate daunele produse de catre toti cei raspunzatori si care au polite emise de ASIROM.

ASIROM a infiintat un serviciu Call Center Daune ce are ca scop principal realizarea legaturii intre companie si clientii care au suferit accidente de circulatie şi au nevoie de informatiile necesare avizarii daunei. Informatiile furnizate se vor referi, in principal, la:

  • indrumarea corecta a clientului catre unitatea care sa-i deschida dosarul de dauna, care sa-i prelucreze rapid acceptul de plata;
  • pasii pe care trebuie sa-i parcurga clientul din momentul in care s-a petrecut accidentul pana cand se face constatarea; 
  • actele necesare pentru deschiderea dosarelor de dauna;
  • adresele sucursalelor, programul de lucru, numele persoanelor de raspundere din cadrul sucursalelor care au atributii de solutionare a solicitarilor clientilor;
  • programul zilnic de constatari in unitatile service din Bucuresti;
  • unitatile service agreate la nivel national şi in care se pot efectua reparatii;
  • corespondentii ASIROM in strainatate pentru Casco şi Carte Verde;
  • reprezentantii de despagubire ai ASIROM in strainatate. De asemenea, in maxim 30 de minute de la receptionarea solicitarii clientului, un reprezentant ASIROM il va contacta si il va indruma cu privire la modul in care i se va rezolva solicitarea.


DAUNE CA URMARE A VATAMARII / DECESULUI

VATAMARI:

In cazul in care ati fost suferit vatamari intr-un accident si nu sunteti vinovat de producerea acestuia, este necesar sa sunati la nr de telefon 021/9599 pentru deschiderea dosarului de dauna si sa prezentati urmatoarele documente:

  • Cerere de precizare pretentii, defalcata pe daune morale si/sau daune materiale, pe baza documentelor  privind cheltuielile pe care le-ati facut in legatura cu acest eveniment
  • Certificat medico-legal
  • Documente de la autoritati privind imprejurarile in care s-a produs evenimentul
  • Declaratie olografa privind modul de producere a evenimentului cu detalii privind numarul de inmatriculare al autovehiculului vinovat, locul in care va aflati in momentul producerii evenimentului, referiri despre portul centurii de siguranta, daca ati incasat sume de bani de la persoana vinovata, etc.
  • Polita de asigurare sau seria si numarul acesteia

 

DECESE:

In cazul in care solicitati despagubiri in urma decesului unei rude este necesar sa sunati la nr de telefon 021/9599 pentru avizarea unui dosar de dauna si sa prezentati urmatoarele documente:

  • Cerere de precizare pretentii, defalcata pe daune morale si/sau daune materiale, pe baza documentelor privind cheltuielile pe care le-ati facut in legatura cu acest eveniment
  • Certificat de deces
  • Documente de la autoritati privind imprejurarile in care s-a produs evenimentul
  • Polita de asigurare sau seria si numarul politei
  • Documente care demonstreaza gradul de rudenie cu persoana decedata

CALL CENTER DAUNE ASIROM : 021-9599 (tarif normal in reteaua Telekom) luni-sambata 07:00-22:00, duminica 09:00-17:30.

Descarca aici declaratia notariala. 


DAUNE NON AUTO

Daune la Cladiri si Bunuri

In cazul producerii unui eveniment asigurat:

  • luati masuri pentru limitarea pagubelor, pentru salvarea bunurilor asigurate, pastrarea si paza bunurilor ramase si pentru prevenirea degradarilor ulterioare; 
  • anuntati de urgenta pompierii, politia sau alte autoritati competente (in caz de incendiu, explozie sau furt);
  • consultati contractul de asigurare si specificatia care contin detalii despre apartamentul / cladirea / bunurile si riscurile acoperite.

Pentru solutionarea daunei acordati atentie urmatoarelor etape:

1. Avizati in scris sucursala ASIROM cea mai apropiata, in termen de cel mult 3 zile de la producerea daunei SAU avizati dauna la Call Center Daune 021.9599 ( tarif normal in reteaua Telekom), luni-sambata 07:00-22:00, duminica 09:00-17:30; la acest numar de telefon pot fi avizate daunele produse de catre toti cei raspunzatori si care au polite emise de ASIROM.

Avizarea va contine numarul contractului de asigurare, locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii riscului asigurat, date si persoane de contact, numar de telefon, alte detalii. Reprezentantul ASIROM (inspectorul de daune) va constata dauna, va intocmi un proces-verbal de constatare si va estima cuantumul acesteia.

2. Solicitati documentul specific evenimentului asigurat de la autoritatea competenta sa cerceteze si / sau sa intervina in astfel de situatii:

- dovada de la politie pentru furt prin efractie / talharie al continutului sau tentativa de furt;

- proces verbal de interventie, de constatare, altele pentru avarii accidentale (explozie, incendiu, etc);

- adeverinta sau dovada de la asociatia de proprietari in caz de inundatie de la una din instalatii (conducte de apa, de scurgere, etc.);

- act doveditor de la autoritatile locale in caz de calamitati naturale, furtuna, grindina, uragan.

3. Pentru deschiderea si completarea dosarului de dauna se depun documentele necesare:

- actele eliberate de autoritatea competenta sesizata;

- copii acte care dovedesc interesul asupra bunului / bunurilor asigurate (acte de proprietate / inchiriere a cladirii / bunului avariat, facturi, etc.);

- imputernicire / delegatie pentru persoana care avizeaza dauna si participa la constatare, in cazul persoanelor juridice;

- cartea de identitate a asiguratului sau imputernicitului acestuia;

- copia Contractului de asigurare; - schita cladirii / apartamentului;

- cererea de despagubire;

- facturi, chitante si alte documente din care sa rezulte efectuarea reparatiilor sau inlocuirilor la bunul avariat, devize / situatii de lucrari.

In functie de tipul contractului de asigurare incheiat, inspectorul de daune va solicita completarea dosarului si cu alte documente care sa permita stabilirea cu exactitate a cauzei si imprejurarilor producerii evenimentului si marimea pagubei.

ATENTIE! Reparatia cladirii / bunului avariat se poate efectua numai dupa ce avariile au fost constatate de catre reprezentantul ASIROM.